Members comments:

 =  era pe muchie
Laurențiu Orășanu
[25.Feb.10 20:34]
Era el mort pe jumătate
Când l-a recepționat o soră
Care-a muncit la el o oră
Să-l treacă în eternitate.

Calimero

 =  Fain!
Aurel Sibiceanu
[25.Feb.10 20:43]
Se întregește povestea mortului,
parcă e viu! Sunt în așteptare,
vreau să văd cât, cum și pe unde
minunații epigramiști îl vor
mai plimba pe răposat.

 =  Încurcată situație
Gârda Petru Ioan
[25.Feb.10 21:22]
Nu poți pricepe nici să mori
(Deși metoda-i ca la carte),
Cum l-au adus de subțiori
Când au adus a doua parte.

 =  GPI
Sorin Olariu
[25.Feb.10 21:45]
Nu poți pricepe nici să mori
(Deși metoda-i ca la carte),
Cum l-au adus de subțiori
Când au adus a doua parte.
(GPI)


Lipseste tocmai din raport
Un lucru tare-adevarat:
Era pe jumatate mort
De beat.


 =  Așa da, pentru că eu...
Gârda Petru Ioan
[25.Feb.10 21:59]
Cum tot am încercat s-ajung
La pistă logică și clară,
Ziceam c-o fi tăiat pe lung,
Dar ai fi zis „de subțioară”.

 =  GPI - da, era sectionat...
Sorin Olariu
[25.Feb.10 22:14]
Cum tot am încercat s-ajung
La pistă logică și clară,
Ziceam c-o fi tăiat pe lung,
Dar ai fi zis „de subțioară”.
(GPI)

Conform acelui vechi raport,
Dezvalui azi ce nu s-a zis,
Ca pacientul ala mort
Era oleaca... circumcis.


 =  se pare că-s cazuri mai multe
milos petru
[25.Feb.10 22:29]
Fără frână, pe-nserat,
A dus rabla la REMAT,
Medicii l-ar fi tăiat
Numai la descarcerat.

 =  Pacientul era pe jumatate mort
Sorin Olariu
[25.Feb.10 22:37]

Cu riscul sa va dau fiori,
O spun mereu ca-n alte dati:
Ei l-au adus de doua ori,
Adica-n doua jumatati.




+ "scrie-n raport"!
silvia caloianu
[25.Feb.10 22:40]
Ce buni sunteti, toti, si prin subsolul acestei epigrame, dar tot Sorin a inceput si merita o stea aparte, pe care insa o puteti imparti, clar, ca doar epigramisti sunteti! M-ati binedispus, m-ati contaminat, ma tem ca ma apuc de scris si eu epigrame, asa incat sa ajung la doctor in jumatati!

 =  Silvia
Sorin Olariu
[25.Feb.10 22:45]
Multumesc pentru steluta si aprecieri. Stiu ca nu te joci cu "jumatatile" de masura!...

 =  Să nu-ndrăznești să cazi în comă, că te omor!
Dan Norea
[25.Feb.10 22:48]
Deși pe jumătate mort
Și-n el c-un kil de-anestezie,
Mai are, după ton și port,
O jumătate foarte vie.


 =  Dan Norea
Sorin Olariu
[25.Feb.10 23:12]
Deși pe jumătate mort
Și-n el c-un kil de-anestezie,
Mai are, după ton și port,
O jumătate foarte vie.
(Dan Norea)

Vorba ta, precum se stie,
E bogata-n mestesuguri,
Deci, cum naibii este vie,
Daca nici nu face struguri?


 =  Dilemă la triaj
Laurentiu Ghita
[26.Feb.10 08:37]
(Ca pacient - scrie-n raport -
Când l-au adus de subțiori,
Era pe jumătate mort,
Dar l-au adus de două ori…)
Sorin Olariu

Stă medicul cu-n nod în gât,
Cu fruntea rezemată-n coate:
"Să terminăm ce e de omorât,
Sau să-nviem cealaltă jumătate"?

 =  Inducere în eroare
Ruse Ion
[26.Feb.10 09:17]
Priviți atent și-o să vedeți,
Cum ne-aburește dumnealui:
Erau aproape morți de beți
Și el, și jumătatea lui!

 =  bunăăăăă
nicolae bunduri
[26.Feb.10 11:54]
lăsând la o parte o mică schimbare de ritm în primul vers, epigrama este foarte subtilă bravo


 =  și două replici foarte bune
Laurențiu Orășanu
[26.Feb.10 12:48]
Era pe jumătate mort,
Dar l-au adus de două ori…
Sorin Olariu

Da, l-au adus de două ori,
- Era tăiat de o drezină -
Dar, în scenariul de orori,
Mă uit la jumătatea plină.
Calimero

Remarc și prima replică dată de GPI, și cea a lui Nelu cowboyul Ruse.
Milos - pe lângă - comme d'habitude. Aici - în dezacord cu timpul... pe lângă altele.


 =  Încotro ne îndreptăm, oare?
ioan toderascu
[26.Feb.10 13:17]
Stă medicul cu-n nod în gât,
Cu fruntea rezemată-n coate:
"Să terminăm ce e de omorât,
Sau să-nviem cealaltă jumătate"?
(Laurențiu Ghiță)

Interesantă repartizarea silabelor în versurile catrenului de mai sus:
1 - 8 silabe
2 - 9
3 - 10
4 - 11

Cât de grăbit erai, Laurențiu? Chiar nu înțeleg, o asemenea neconcordanță se vede și din ... avion!
Și ar mai fi ceva ce nu pricep:
"Cu fruntea rezemată-n coate" - Nu am văzut, dar nici n-am auzit de poziția asta. O fi de la yoga?

P.S. Uneori, îmi mai pun și eu întrebări ...




 =  Lasă, nea Ioane, că s-au văzut cazuri și la case mai mari
Florin Rotaru
[26.Feb.10 13:27]

"Fruntea albă-n păru-ți negru
Lin pe brațul meu s-o culci,
Să lași pradă gurii mele
Ale tale buze dulci"

Tot caz de yoga, carevasăzică. E drept, prozodia e nițel mai corectă, dar vorbim aici de Eminescu.

:)

 =  da Calimero, îmi însușesc
milos petru
[26.Feb.10 15:15]
L-o fi tăiat tramvai, drezină,
Când rabla fu descarcerată,
Dar că-i o jumătate plină
Asta e tare! Gogonată!

 =  Corectăm,de ce nu?
Laurentiu Ghita
[26.Feb.10 16:50]
Stă medicul cu-n nod în gât,
Cu fruntea răstignită între coate:
"Să terminăm ce-i de-omorât,
Sau să-nviem cealaltă jumătate"?

Uite-așa mai merge, 8,11,8,11.
În ceea ce privește imaginea, hai să vedem acum ce zici!

 =  Sunt pesimista...
mariniuc viorica
[26.Feb.10 18:16]
Beat si mort pe jumatate?
La spital tot n-or sa-l tina!
Optimismu-n sanatate
Cere jumatatea... plina.

 =  Laurone
Dan Norea
[26.Feb.10 18:07]
Sincer, prozodia nu-mi place nici acum. După mine, metrica asta, cu versuri inegale, merge doar în două cazuri:
- când e ceva de genul 10-11-10-11, deci diferență de o singură silabă și, neapărat, versurile egale să corespundă cu rimele;
- când primele trei versuri sunt egale, iar ultimul sensibil mai scurt, de exemplu 10-10-10-5.

 =  Mulțumesc, Dane!
ioan toderascu
[26.Feb.10 21:27]
Ai perfectă dreptate: 10-11-10-11. Desigur, mergea și să rămână v.1-3 de 8, dar 2-4 să devină de 9 silabe. Sincer, eu sunt convins că Laurențiu știe asta, doar că nu dă prea mare importanță acestui aspect. Tocmai de asta nici nu am mai revenit.

Laurențiu, noua imagine o văd mai bine.

O seară bună!

 =  Litera "aE ăn loc de "e"
Ruse Ion
[27.Feb.10 02:47]
lăsând la o parte o mică schimbare de ritm în primul vers, epigrama este foarte subtilă bravo
Nicolae Bunduri

Nae, dacă versul unu ar rămâne tot așa, dar, în loc de "scrie-n raport" ar fi "scria-n raport", nu mai sunt probleme cu schimbarea de ritm. Cel puțin, așa mi se pare mie.

 =  ***
Ruse Ion
[27.Feb.10 02:49]
Litera "a", în loc de "e"

 =  Ion Ruse
Sorin Olariu
[27.Feb.10 06:45]
Modificat, sa traiti!,,,

 =  Știu că se poate mai bine
Laurentiu Ghita
[27.Feb.10 15:57]
Norică are și el dreptatea lui,dar nu zice nimeni că e obligatorie o diferență minimă între numărul de silabe. Dacă nu deranjează sonor, eu zic că se poate juca și în sistemul 3,12,3,12, de exemplu.
Mă rog, e doar o replică, ai dreptate ,Ioane!




To be able to add comments you must be browsing using the language this text uses.

Use the existing link (near text registration date), or choose the specific language and acces this text again.

Go back !