Members comments:

 =  cred
florin bratu
[13.Nov.05 14:36]
ca nu e nevoie sa il cauti pe domnul diaconu. un efort minim chiar si ptr dumneavoastra (nici macar intelectual) v/ar face sa descoperiti una din cartile domnului diaconu la paralela 45, carte pe care multi dintre cei care si/au dat cu parerea in sala au citit/o (si ma refer la cei tineri).
cat despre lipsa de caracter a lui tanasescu, bateti cu gratie campii, in caz contrar ati fi stiut ca la respectivul cenaclu nu vorbeste chiar oricine, ci doar cei care sunt cunoscuti macar in zona cenaclului respectiv. evident ca se mai gaseste cate cineva sa intre ca musca in lapte, dar asta e viata, in general e bruiat "de telefoanele mobile", care nu au dat nici un semn cat timp a citit domnul diaconu textele.
livia rosaca / rapturi grosolane de pe poezie.ro? in fine, poate ar trebui sa va faceti temele si sa va interesati ptr ca la prometheus nu castiga oricine.

 =  Vasile
Elia David
[13.Nov.05 14:39]
Mi-a placut articolul si ma bucur ca ai descris si din alt unghi atmosfera acelui cenaclu. Cu atat mai mult cu cat as fi vrut sa pot fi eu insami de fata, pentru si numai pentru autorul textelor din "Diminetile Domnului"... Raman cu impresia unui martor impartial, care nu se teme sa-si afirme pozitia fata de felul in care se scrie si se recepteaza poezia. Iti inteleg si iti impartasesc mahnirea. Sa ne citim si, poate, sa ne vedem cu bine.:)

 =  si inca
florin bratu
[13.Nov.05 14:47]
mai mult. sunt aproape convins ca marea majoritate a celor din sala au mai multa cultura decat dumneavoastra, atat critica, cat si literara. poate ati uitat ca doar domnul stoiciu si doamna mincu au avut replici pozitive fata de america lui diaconu, in rest nimic nu a fost prea roz. poate ar trebui sa va interesati si pe cine a citat robert sub articolul eliei (gasiti cu acelasi efort cartea sa la paralela 45, se numeste scrisori din arcadia).
a nu se intelege ca il dezavuez total pe diaconu, peste care poate comunismul a trecut nedrept, dar sa te afirmi acum cu poazia domniei sale e depasit. nici apararea domnului tanasescu nu o iau, decat in sensul campiilor acuzelor dumneavoastra, mai ales ca nici domnul tanasescu nu merge cu programatismul prea departe.
cam atat de spus cred.

 =  Florin Bratu
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 14:48]
o singură precizare: „autoritatea Prometheus” mă lasă atât de rece că aș putea să spun arctic, deși văd că salivați profund; în rest, fiecare pe câmpul lui, măcar eu am ales unul demn, al solitarilor, pe care, deseori, e drept, unii mai scapă „turma”, măcar așa, vorba lui M. Preda, ca să „belească ochii”.
Cât despre semnele de întrebare, dacă ai citi și atent (observă că nu am spus mai mult) pe „poezie ro”, ai descoperi și singur.
cât despre teme, aveți dreptate, nu îmi fac decât propriile teme și nu mă aliniez „în rândul” nimănui.

 =  articole personale
Robert Mîndroiu
[13.Nov.05 15:08]
Concluzia ca poezia d-lui Diaconu e "prafuita" nu e a mea, eu nici nu mi-am expus parerea in cadrul cenaclului. Cred ca te afli intr-o eroare de acelasi gen cu a Eliei, adica subiectivitatea deformeaza. Sa incepi sa spui "delirantii serii" sau "catavenci estetici" atat de general despre niste oameni printre care au vorbit Octavian Soviany sau Razvan Tupa e o grosolanie pe care nu ti-o poti permite.
Vad ca e o incercare mai grea decat se credea de a scrie un articol obiectiv pe aici (sau macar unul care sa spuna adevarul)

 =  Robert Mândroiu
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 15:17]
„Am vrut sa dau varianta mea de articol intr-adevar obiectiv, dar nu cred ca va folosi celor de aici. Pe scurt s-a intamplat asa: a fost un cenaclu obisnuit asa cum e mereu (fara cuvinte gen "regal poetic" si alte bazaconii) in care poezia d-lui Diaconu a fost catalogata drept "prafuita" si care "nu spune mai nimic, nu e vie, nu agata cititorul, desi are unele pasaje bune in poemul America" ”.
Domnule Mândroiu, citatul vă aparține. Eu, dimpotrivă, am afirmat că se poate trage foarte ușor, prea ușor (așa după cum just observați) concluzia că este „prăfuită”. Asta e, subiectivități și subiectivități...: „Este poezia lui Virgil Diaconu „prăfuită”? Dacă aș accepta concluzia la care ajunge Robert Mândroiu, parțial justificată de către „interpretarea” așa-zișilor recenzori, atunci ar trebui să mă mulțumesc să spun că da.”

 =  și încă... Florin Bratu
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 15:29]
„sunt aproape convins ca marea majoritate a celor din sala au mai multa cultura decat dumneavoastra...” Apropo, dacă „marea majoritate” ar avea mai multă cultură, ai scrie și tu „majoritatea” (evitând pleonasmul) și nu te-ai număra în „mica majoritate” care este sau „convinsă” sau „aproape convinsă”; dar, probabil, pleonasmul la tine e figură de stil și mostră de logică...

 =  și încă... Florin Bratu (nu m-am putut abține)
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 15:31]
ar fi bine ca în „construcția” respectivă să îți revezi și acordul subiectului cu predicatul (evident, dacă nu este o subtilitate culturală...)

 =  o, tempora....! (??????)
dorin cozan
[13.Nov.05 15:42]
articolul astă mă depășește ...metafizic, dar mai ales, comentariile (va invidiez domnilor), vă doresc toate cele ...oricum, trecand peste, bine ai facut domnule Munteanu....trăiască poetii si poetele româniei transcendentalissime....

 =  cvasinecunoscut
Munteanu Cristian Robert
[13.Nov.05 15:47]
Nu ma pasioneaza suficient conditia matale de "berbec" scapat de turma. In definitiv poti fi oricum atat vreme cat scoti din nari flacari. Matale, domnule cvasinecunoscut, poti uda si canapeaua daca vrei. Este fix problema matale si nimeni nu te va trage la raspundere pentru ea. Insa in clipa in care, dincolo de tot soiul de cuvinte umflate cu heliu si fraze cu crizanteme in buzunarul de la piept, vii sa spui o enormitate (n-am folosit alt cuvant pentru ca era mai usor de trecut la Off Topic comentariul) vizavi de Costin Tanasescu, e si problema mea. Nu i-am comentat nici o poezie lui Costin, poate pentru ca nu am gasit una care sa-mi placa deplin, si nici el n-a rezonat cu ale mele. Tin sa spun asta pentru ca oamenii ca matale au un ascutit simt al contorsionarii motivelor. Sa vrei sa jignesti un om facandu-l "cel mai fotograf poet", sa-i spui ca este "jenant si penibil"... Asta ar trebui sa ne vorbeasca despre capacitatea matale de a sesiza importantul din acea seara? Sau sa ne spuna cam ce poti developa matale in singuratate? Nu continui pentru ca jignitor, penibil si jenant nu sunteti decat matale. Fata de persoala lu' matale.

 =  cvasi cunoscutului...
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 15:53]
și maha-, parma-, metacunoscutului Munteanu Cristian Robert:
vă citez: „Tin sa spun asta pentru ca oamenii ca matale au un ascutit simt al contorsionarii motivelor. Sa vrei sa jignesti un om facandu-l "cel mai fotograf poet", sa-i spui ca este "jenant si penibil"...”. Dacă poți justifica matale că „am vrut” fără să „contorsionezi motivul”, zău, îți dau dreptate; în rest, mi-am spus doar părerea vizavi de circul acela cu jumătate de normă... Ce crezi despre „persoala” mea, te privește chiar și în intimitate...

 =  cvasicunoscutule
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 15:59]
dacă eu sunt „berbec” și tu te mulțumești să faci parte din „turmă”, înseamnă că jucăm în aceeași piesă în stagiunea de montă; sau în sezon extrafotbalistic...

 =  lu' matale
Munteanu Cristian Robert
[13.Nov.05 16:20]
Nu trebuie sa+ti demonstrez nimic. Reiese clar din randurile lu' matale. Daca vii cu contra-argumente pe care le foloseai inca atunci cand erai participant la serbari, sa fii sanatos.
Eu nu sunt cunoscut, dar parca nu ma comport ca atare. Apropo, ai fost previzibil cu "metacunoscutul". Ca de altfel si cu trimiterea la sezonul extrafotbalistic. Unicitatea ta imi da fiori, in timp ce "persoala" lu' matale e de-a dreptul acaparanta. Sa ne auzim cu bine in eternitate! Sigur matale o sa ajungi acolo.

 =  întrebare
Alina Livia Lazăr
[13.Nov.05 16:21]
Ted,

Ce faci tu, chiar tu, ca să schimbi ceea ce nu îți convine sau ceea ce știi că nu ar trebui să fie așa cum se vede?!

Vrei să schimbi ceva, Ted?


 =  Li
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 16:28]
sincer? e prima întrebare înțeleaptă pe care am auzit-o de la o vreme încoace...; un răspuns la fel de sincer: nimic social; scriu și mă lupt cu morile de vânt care uneori capătă „chipul și asemănarea” unora de mai sus.
Asta e, am ales să nu îmi pun un carton de gât pe care să scrie „Poet”...; scriu și încerc să răspund „în ton” acelora care au ceva de comentat exclusiv la textele mele; nu sunt nici critic, nici analist... sunt doar cineva care încearcă să comunice.

 =  Domnule ted,
Costin Tănăsescu
[13.Nov.05 16:34]
a fost prima oara cand am facut poze cu un aparat ca acela si tot prima oara cand am facut poze la un eveniment cultural... si sper ca nu ultima. Eu am venit acolo cu Virgil, invitat de Virgil. Virgil este cel mai bun prieten al meu. Te deranjeaza cumva asta, sau faptul ca m-a rugat sa fac poze pentru Cafeneaua literara? Nu te inteleg... M-ai facut albie de porci si chiar nu inteleg de ce. De unde furia asta? De unde atata ura in sufletul unui poet? Cu ce te-am deranjat? Ce ti-am facut? Zi/mi si daca am gresit o sa-mi cer iertare. Am gresit fiindca Virgil este cel mai bun prieten al meu...?
Nu pot sa te inteleg. Si cred ca foarte multi s-au edificat in ceea ce te priveste, in urma acestui fel de obiectivism...

 =  Don Quijote
Munteanu Cristian Robert
[13.Nov.05 16:35]
N-ai ales nimic. Nu esti si punct. Nu toti cei care se pot categorisi asa in fata oglinzii, inseamna si ca sunt. In rest nu poza in victima ca nu te prinde. Mai bine reciteste-ti textul de mai sus si vezi ce transpare din el. Lasa mingiile ridicate la fileu, te incetinesc si te fac sa te crezi. Si asta-i periculos cand te crezi o bucata de pasla din haina lui Don Quijote.

 =  Domnule Costin
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 16:42]
presupun că politicosului „poet” din dumneavoastră nu i-a apăsat degetul bine tasta Shift când a scris „ted”...
Dacă veți re/citi ceea ce eu am scris, veți observa că exact asta vă reproșez, nu numai că ați avut o atitudine total nepoetică (dacă îmi permiteți adjectivul), dar, mai ales, total neprietenească.
Care anume este „albia de porci”, care anume este „finețea” domniei voastre din comentariile altor texte ale căror autori/autoare nu le agreați etc.. În plus, am precizat din titlu că este vorba despre subiectivitate. E o declarație „oficială”: nu am să fiu niciodată altfel decât subiectiv; chiar dacă asta presupune să supăr pe toată lumea.

Poetul recită și apără cauze (chiar dacă, din pasiune sau din prietenie face poze...).

La fel de subiectiv,

 =  mă oameni buni
Cosmin Dragomir
[13.Nov.05 16:49]
voi puteți ajunge la o concluzie sau este musai să vă certați ca chiorii?
am fost și eu pe acolo și știu chiar și ce s-a întâmplat!
paradoxal unii oameni au fost pe acolo nu prea știu pe ce lume se află!
una la mână Robert Mândroiu nu a spus acele cuvinte. de ce? Robert Mândroiu încă nu are dreptul să vorbească în acel cenaclu, ci mai trebuie să facă parte din public ceva timp, apoi Robert Mândroiu a fost simțit în comentariu chiar dacă eu nu sunt total de acrod cu el în privința Liviei Ștefan,
apoi pentru că Robert Mândroiu există și fără acest sit la fel cum există și fără celelalte, și sincer un poet nu devine poet în urma experienței virtuale ci datorită talentuluio, lecturilor și inspirației. Sit-urile sunt excepționale din punct de vedere al feed-back-ului.
Apoi Costin Tănăsescu a fost rugat să facă poze de către Virgil Diaconu. În spirit local nu l-a putut refuza. poate Vasile Munteanu și-ar fi refuzat prietenii dacă ar fi fost rugat. însă ar putea fi atât de scriitor încât să nu reușească să focalizeze o imagine.
altă problemă care nu este înțelesă. Virgil Diaconu este un șaptizecist și scrie conform generației în care a debutat. Există o inapetență (vizibilă de la o poștă) între perceperea ludicului acelei generații, sau textualismul optzeciștilor, sau suprarealismul lor, ori neoimagismul celor care au debutat prin 2000. faceți ochii cât cepele și înțelegeți chestia asta. e simplu.
Un om care din îtâmplare a citi și Diminețile Domnului și volumul care i-a precedat Opium,prin bunăvoința autorului care mi le-a trimis la redacție. Aferim

 =  tizule
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 16:44]
mai bine o bucată de pâslă din haina lui Don Quijote, decât o bucată de material din hainele cele noi ale împăratului; fie vorba între noi, îți vin foarte bine...

 =  mai bine scuze
Robert Mîndroiu
[13.Nov.05 16:47]
Vasile,
imi dau seama ca habar n-ai ce e cu cenaclul Euridice si cu ce se maninca. Esti pe linga subiect. Costin n-ar fi putut sa comenteze acolo nici daca ar fi vrut. In schimb atitudinea ta poetica te-a facut total neobservat.
Cred ca se impuneau niste scuze fata de Costin.
Faza cu "esti poet si trebuie sa te porti ca atare" e de cacat. Ce e aia atitudine (ne)poetica?!!

 =  Mă doborâși...
Munteanu Cristian Robert
[13.Nov.05 16:49]
Capacitatea ta de estet, indoielnica rau, nu ma lasa sa gust nici ironia, nici complimentul. Si Don Quijote nu avea hainele facute din pasla, eram doar subtil. Pentru ca altfel ar fi ars de viu ca Hercule. Vezi tu cine ar fi Nessus...

 =  Robert
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 16:50]
ai dreptate; îmi cer scuze: mie însumi...

 =  Vasile
Munteanu Cristian Robert
[13.Nov.05 16:58]
Tocmai enuntasi cel mai mare orgoliu posibil. Vezi sa nu te arunce afara din casa. Ar fi pacat sa devii mai singur...

 =  Cosmin
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 16:59]
cu tot respectul, dacă tot ești singurul care știe cum a fost pe acolo, citește mai atent textul de mai sus și nu îți mai da cu părerea superficial; citatul lui Robert se regăsește în subsolul articolului postat de Elia Ghinescu. Cine a afirmat că a vorbit Robert la Euridice și cine i-a contestat lui Robert valoarea. Poate, după ce lecturezi mai atent, mai schimbăm impresii, ce zici?

 =  Domnule ted,
Costin Tănăsescu
[13.Nov.05 16:59]
"ted" ai ales "ted" am scris. De ce l-as scrie eu cu T? Iar despre atitudinea mea "nepoetica"... daca tu ai avut timp sa ma urmaresti acolo pas cu pas, de unde dracului ai avut tu o atitudine atat de suprapoetica? Daca erai poet cum sustii, iti vedeai de poezia ta... n-aveai timp de atata galceava si de atata mizerie pe care o faci aici. Nu ramai decat un clovn caruia nu-i iese nici un truc. Si stim cu totii ca esti unul dintre cei mai violenti autori de pe acest site, poti se te dai tu blandetea blandetelor.Nu ma face sa-mi pierd timpul acum, sa intru prin off-topic/urile tale sa vezi cum te manifesti cand ti se pune ceva pe creieri...
si cu asta am terminat. cred ca ajunge.

 =  tizule
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 17:00]
câinele moare de drum lung...

 =  costine
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 17:02]
îmi arăți și mie un „off topic” la un text al tău? de curiozitate...; în rest, asta e, de unde e, nici (d)umnezeu nu cere

 =  și apropo
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 17:03]
de mizerie: eu doar dau cu mătura pe unde treceți unii dintre voi.

 =  si tu
Munteanu Cristian Robert
[13.Nov.05 17:09]
... si tu de grija altora. Unii care au ales sa-si ajute un prieten.

 =  gata
Robert Mîndroiu
[13.Nov.05 17:12]
Propun inchiderea de catre un editor a discutiilor. S-a alunecat deja in derizoriu.

 =  bine tizule,
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 17:12]
te apreciez pentru asta..., dar, sincer, ne putem opri aici? îmi dau seama că, în loc să vorbim dacă a fost sau nu așa o „seară poetică”, începem să ne bălăcărim; dacă vrei să schimbăm păreri despre cât de frumoși sau deștepți suntem noi, îți las adresa de mail; dacă nu, nu...

 =  de acord
Munteanu Cristian Robert
[13.Nov.05 17:16]
De acord. Sa ne oprim. Am deviat de la misiunea textului tau, care, nu-i asa?, era despre aprecierea sa nu " a unei seri poetice". Aceleasi fracturi de logica. Nu multumesc, prefer sa nu aflu ce frumos si bun esti tu. Se vede din textul de mai sus.

 =  ok
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 17:20]
show must go on; let it be... bălăcăreală; bal, spital sau la morgă-n galantar? dar măcar, indiferent ce ai de comunicat, fă în așa fel (ca un bun estet...) să se refere la textul de mai sus.

 =  conspirativ...
Elena Albu
[13.Nov.05 17:26]
Tind sa cred ca ai dreptate, dar n-am termen de comparatie...Eu n-am fost acolo :)
Acum, daca spui femeii o taina, trebuie sa stii la ce te astepti, Achile :D!
Pe mine, toata polemica aceasta m-a facut tare curioasa... asupra coodonatelor personalitatii tale.
PS. Chiar ai o adresa de mail?!

 =  ai auzit cumva de ghilimele
Cosmin Dragomir
[10.Dec.18 14:27]
citește te rog încă o dată comentariul lui Robert și ai să vezi niște glâhilimele. ghilimele sunt acolo pentru că acele vorbe nu au fost spuse de el, ci de Răzvan Țupa, Violeta Ion și mai vehement de cătălina george. după ce te lămurești o să putem discuta:D

 =  Cosmin
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 17:38]
nu am să citesc; de ce? pentru că mă grăbesc să răspund - voi sunteți mulți și eu sunt singur, mic și cvasinecunoscut; în definitiv, nu mă interesa cine „a tras” concluzia aceea; repet, nu l-am acuzat de nimic pe Robert, am spus numai că este regretabil că peste un poet și peste o poezie „se trage praful” chiar mai înainte ca acesta să se depună...; sper că am folosit, măcar acum, ghilimelele corect.

 =  eu acord o stea
Cosmin Dragomir
[13.Nov.05 17:50]
și pentru a încheia această polemică penibilă eu voi acorda o stea în minus articolului de față. domnilor editori se poate, vă rog

 =  Cosmin, sper...
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 17:56]
să fie steaua care trage Carul Mare; îți recomanzi să o păstrezi; ați putea face o pereche înstealată.

 =  solicitare
Vasile Munteanu
[13.Nov.05 18:01]
rog editorii, în cazul în care mai decid să întrerupă comentariile, să anunțe acest lucru; nu vreau să se creadă că am dezertat din cauza unor indivizi cu livret critic... abiab devine incitant...

 =  mea culpa
Eugenia Reiter
[14.Nov.05 00:07]
da, scuze, trebuia sa anunt.
voi inchide sirul comentariilor.

 =  FOARTE TRIST !
Radu Herinean
[14.Nov.05 00:11]

mie mi se pare foarte trist ca apare in sfarsit pe acest site un subiect care chiar merita sa fie la subiecte fierbinti, iar interlocutorii nu sunt in stare sa mentina discutia la un nivel care sa permita un schimb de replici decent.

 =  comentarii
Eugenia Reiter
[14.Nov.05 01:12]
de comun acord cu autorul am redeschis lista comentariilor

 =  radu
Cosmin Dragomir
[14.Nov.05 08:57]
eu înțeleg că un astfel de subiect merită o dezbatere și nu una de genul celei de mai sus. însă cred că te înșeli în anumite privințe. poate era mai bună o polemică pe marginea neînțelegerilor dintre generații, însă nu una dspre un eveniment la acre au participat doar câteva persoane și restul nu pot decât să ne creadă sau nu pe cuvânt. în afară de acest lucru Vasile Muteanu nu a știut totuși să păstreze o limită a decenței jicnind. mă refer în primul rând la Costin Tănăsescu.
sincer sper că nu am ajuns la astadiul în care nu ne mai ajung poeziile noastre și este musai să dăm cu pietre și în alții.:)

 =  în doru' lelii...
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 09:03]
sincer, pe acest site, nu mă interesează nici un alt tip de "relație" decât strict estetică; totuși, cred, Cosmin, că, în afara cazului în care nu un gregar instinct de turmă te impulsionează, este inutil să te transpui în avocatul unei "sensibilități poetice" carese poate exprima cu „cea mai mizerabilă femeie...”, "mizerie umană..."; serios, îi faci și îți faci un deserviciu...

 =  și a) și b) și c)
Elia Ghinescu
[14.Nov.05 09:10]
Da, Ted, sunt un "spion "bine platit" de cineva care are interese să promoveze prostia, dezinformarea, subiectivismul, prostul gust și culorile stridente prin "articolele" mele. Mă uit și mă minunez. Mă apelează cîte unul-altul pe mess și mă întreabă ce-i cu Ted de reacționează așa. Habar nu am, răspund, și ridic zîmbind din umeri. Chiar așa, habar nu am!
Repet, eu una am scris cum am gîndit. Nu cred că am ridicat în slăvi pe nimeni și nici nu am coborăt în iad pe nimeni. Ia citește mai atent "articolul" meu..:) - lucru pe care tu îl faci cu brio aici.

Au mai fost unii care au crezut că scriu prea "roz". Ulterior s-au convins că nu e chiar așa. Nu știu cît de obiectivă sunt, dar tu ești taaaare subiectiv aici.

Și da, repet, aș fi dorit să te cunosc, să-ți strîng mîna cu prietenie. Eu una îmi voi dori asta în continuare, căci privesc dincolo de pupila colorată sau mai puțin colorată ce mi se arată. Și nu o să mă poată schimba nimeni. E prea tîrziu pentru asta!

 =  Elia
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 09:19]
ce mi se pare straniu e că nimeni nu citește titlul; nu am emis nici o clipă pretenția obiectivității; personal nici nu cred în obiectivitate, dar asta este altă poveste...; deranjează că altcineva vede și „altfel”? se pare că da; de ce, nici nu mă întreb, pentru că nu mă interesează; dar este jenant că ai ajuns să inserezi în articol discuții private și că nu ești capabilă să prezinți „realitatea ta” fără a-i călca în picioare intimitatea; perosnal, nu cred că a fost ceva premeditat, ai dreptate, așa ești tu și asta nu se mai poate schimba.

 =  ultima intervenție, că am de lucru și nu am chef de polemici ieftine
Elia Ghinescu
[14.Nov.05 09:25]
Ce discuții rpivate am inserat și unde, Ted? Hai că s-a țicnit lupul azi!!!

Nu mă tem de nimeni, pentru că și eu sunt aici de ceva vreme și cine mă știe mă știe. Nu văd niciunde discuții private inserate aici. Sau în oricare altă parte. Te asigur că nu vei avea parte de o astfel de "publicitate" din partea mea.

Te rog...măsoară-ți cuvintele... Cît despre mine, lasă-mă așa cum sunt...

 =  ai dreptate despre ieftin...
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 09:30]
și mă abțin, pentru că replica următoare ar fi fost catalogată drept misogină; citez: „Abia acum aflu că a fost acolo și Vasile Munteanu.” Știm amândoi de unde abia ai aflat. Punct. Puteai foarte bine să nu afli și toată lumea era mulțumită cu „punctul tău de vedere”. Dar așa se întâmplă când vrem să părem mai informați decât suntem în realitate...

 =  so
Dana Stanescu
[14.Nov.05 11:05]
... am citit articolul Eliei in care 60% povesteste cum a intrat la cenaclu, a insirat care agonist a fost pe acolo si cu care si-a mai facut cu ochiul, nimic gresit, totul personal. Apoi a spus ceva scurt despre dl Diaconu si poezia dansului cu ceva fragmente . Despre poeziile citite nu stim exact ce s-a discutat si pana nu a scris V. Munteanu articolul nici nu a interesat pe multa lume 'amanunte' de genul asta. Urmeaza iar o insiruire de nume care au luat parte la discutii sau doar au fost prezente. scrollin' poze poze si un citat de final. bon.

Aici avem o alta relatare, alt ton, alti ochi. Intai iritarea autorului la incercarea Eliei de 'periere' subtila sau nu. Ted nu pare genul care sa participe la group hug, group photo sau bataie pe umar si socializeaza omul cat si cum vrea. De acord.

Mai departe Ted se supara pe faptul ca, Desi dl Diaconu e considerat agonist de seama, nimeni nu a indraznit sa ii ia apararea atunci cand poezia lui a fost criticata. Fie din lipsa de curaj fie ca nu ii citisera poeziile si nu ar fi putut avea o parere. Cu focus pe C Tanasescu care e mult ajutat de autorul invitat la cenaclu.

Ciudat sa mergi la un cenaclu si sa nu poti spune ceva, chiar asa o fi? Chiar daca e condus de Mincu etc etc. Dar pana nu vad cu ochii mei nu ma pot pronunta.

Am inteles corect pana aici?

Imi pare rau ca nu au fost mai multe pareri, cronici, personale whatever ( daca tot s-a iscat asa discutie aprinsa) si, sincer, m-au depasit comentariile ce au urmat acestui text. Eu cred ca poti purta o discutie si aprinsa fara sa ajungi la injuraturi, atac etc si asta m-a nedumerit cel mai mult.

a trebuit sa las comentariu pentru a nu simti ca am pierdut timpul degeaba citind articolele si urmarind comentariile si am bucur ca s-a redeschis subsolul, poate vor urma astfel si discutii normale.

 =  poate ai dreptate
Cosmin Dragomir
[14.Nov.05 11:03]
poate că ai dreptate spunând că s-ar putea să îmi fac rău însă nu te-ai gândit dacă acest îmi face plăcere. Dacă sunt masochist?
eu vorbeam de o chestie. Costin a fost rugat să facă fotografii. Costin nu avea voie să vorbească în acel cenaclu așa cum nici tu nici eu nu avem voie. (poate eu aș avea pentru că nu a fost prima oară când am ajuns la Muzeul Literaturii special pentru aceste întâlniri). Nu poți să spui că omul este cel mai fotograf poet așa doar de dragul lelii. Nu se face. pur și simplu. Oricum acesta este ultimul comentariu pe care îl postez pentru că discuția a divagat prea mult și nu își are rostul nici măcar în fața unui pahar de vin darămite aici.
Întotdeauna Cosmin Dragomir

 =  zic si eu...
Sorin DespoT
[14.Nov.05 11:15]
am fost si eu la Euridice miercuri... sa va spun ca discutia nu isi are rostul??? nu mai are sens... subscriu spuselor lui Cosmin... o discutie despre "gap"-ul generational ar fi fost chiar oportuna... Citii si eu cate ceva dintr-ale lu' Diaconu... imi placura unele... :))) cat despre Livia Rosca... e o poeta de calibru intre 2000isti si spun asta cu toata taria...
oricum, pot confirma si eu cate ceva din ce s-a spus mai sus... l-am gasit pe Costin la Muzeul Literaturii primind indicatii de la Virgil in privinta folosirii apratului (digital) de fotografiat...

zic si eu...

 =  Dana, Cosmin
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 11:32]
iartă-mă dacă nu am găsit poztivit să întorc și celălalt obraz; pentru a te putea face înțeles, este nevoie să folosești limbajul celui care te ascultă/citește; am fost făcut incult, prost etc; puteam să nu reacționez, este afevărat, însă, din păcate voi reacționa întotdeauna; consider morala creștină, regret că spun asta păguboasă; cel care îți ia cămașa, dacă îi dai și haina, cu siguranța va râvni mai mult; în definitiv, princpiul acțiunii și reacțiunii; oricum, încă o dată în plus am constatat - atât din intervenția ta, cât și din a Elenei Albu - că cei mai curajoși bărbați sunt femeile...

Cosmin, te rog, părerea mea este că ai o atitudine de școlar bine educat, disciplinat, inteligent, deși uneori cu temele nefăcute, și care, tocmai de aceea, trebuie să i se permită să vorbească atunci când are ceva de spus și, culmea, s-ar putea să mai aibă și dreptate; poate că eu mi te imaginam mai entuziast, fie din pricina vârstei, fie din pricina renumelui, dar, mă rog, asat e problmea mea; ce vreau eu să spun este că mi se pare inacceptabilă ideea că aici, pe site, „vorbești” doar pentru că „ai voie”.
în altă ordine de idei:
1) treaba ta dacă ești masochist; sincer, nu mă interesezi din acest punct de vedere nici dacă nu ești.
2) că a fost rugat sau nu Costin (să îi spună cineva că, totuși, i-am scris numele cu literă mare...) să fotografieze, iar nu e treaba mea; eu vorbeam de un pincipiu, al „atitudinii poetice”, dar am fost surpins să constat inerție, dezorientare, lipsăd e apetit polemic etc. tocmai la „noua generație”.
3) că nu vei mai comnenta în pagina mea este alegerea ta; nu nspun, tehnic, ai fost sublim în cele două încercări de comentariu de la textele mele, deși, practic, ai lipsit cu desăvârșire;personal, nu am închis niciodată comentariile, indiferent cum au fost acestea și de la cine; competiție mare, întrecere pe măsură; dar se pare că unii s-ar bucura dacă ar putea să alege singuri...

cu respect,

 =  Sorin
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 11:49]
se pare că a trebuit să deschid o condică de „sugestii și reclamații” (trebuie să îi mulțumesc lui Liviu Nanu pentru idee :) ) pentru a reuși ca în două zile să îi am la un singur text pe „euridicieni” (îmi dai voie să mă simt mândru, nu?); am să încerc să îți răspund și ție punctual:
1) faza cu „aparatul de fotografiat” consider că am explcitat-o mai sus;
2) despre „gap”-ul generațional (care e drept, ar merita o discuție), eu:
a) nu am afirmat că Virgil Diaconu este sau nu este „mare poet”; am afirmat că are o poezie conceptuală și că nu poate fi abordat prin individualități stilistice (în finalul textului făcând trimiteri la unele dintre scrieile lui Lorca, despre care, sau mi se pare mie sai așa este, nu am auzit pe nimeni pomenind, nici la cenaclu, nici după);
b) nu am afirmat despre Livia Roșca nici că este, nici că nu este „mare poet”; am spus că am descoperit „rapturi grosolane” de pe poezie.ro: ex. (citez din memorie) „atât de mult simt că aș vrea să am un obiect pe care să îl arăt cu degetul”, „ca un coș din care mușcă unii cu dinți cariați”, „îmi cuprind genunchii cu tâmplele” ș.a.; aș putea să spun și din cine, dar compilația cuprinde o onomastică bbogată, atât cât mi-am amintit eu, încât las criticii de care site-ul constat că nu duce lipsă să se ocupe de acest aspect.

cu respect

 =  și ce este și mai deplorabil...
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 12:31]
că „tinerii” au aceleași „forme efuzive” de care îi acuză pe „clasici” (fie ei și în viață...): lipsă de orizont, lipsă de demnitate (generalizez, nu tratez fiecare caz în parte, scuze celor al căror orgoliu se simte lezat; îi voi considera cazuri particulare), „găștism”, lipsă de principii, capabili să explice orice termen din punct de vedere tehnic, dar incapabili să îi gândească într-un discurs metafizic (dacă îmi aduc bine aminte, doamnei Ștefania... Plopeanu i-a fost greu să asocieze, în „interpretarea” poeziei domnului Virgil Diaconu, sceptiscismul cu metafizica („scepticismul metafizic” fiind avansat de L.I. Stoiciu, pentru cei acre vor să îmi reamintească); de ce sunt așa „revoltat”; ete, printre altele, și de asta...

 =  și încă...
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 12:43]
nu îi cunosc pe Răzvan Tupa și nici pe Hovia Herbert; probabil, spre ghinionul meu, evident; dar ce îmi aduc aminte din acea seară este că, asemeni „teribiliștilor” din școala generală au vociferat tot timpul, mai ales Hovioa Herbert, însă când au fost invitați să ia cuvântul abia au legat două fraze coerente; da, domnilor, aveți dreptate, nu sunt opbisnuit cu atmosfera de la „Euridice”, însă, după cum spunea Robert Mândroiu, dacă a „fost o seară ca toate celelalte”, mai bine lipsă; și, da, singurul căre a stârnit în mine inetersul contemplării în acea seară a fost Octavian Soviany, pe care l-am găsit dostoievskian 100%.

 =  apropo
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 12:55]
în cazul în care cineva se îndoiește că aceste păreri mi le exprim în urma „dialogului” din subsolul acestui text, poate solicita back-up discuțiilor de pe YM purtate cu Elia Ghinescu; sunt sigur că nu va avea remușcări să vi le pună la dispoziție. Acestea au fost părerile mele exprimate în chiar seara respectivă.

 =  furtună în paharul cu apă al lui Vasile
Adrian Firica
[14.Nov.05 13:43]
Bună dimineața!
anumite motive și fapte m-au determinat să mă trezesc pe la trei și jumătate, da' asta rămâne să fie treaba mea!
apoi, parcă era păcat să încerc să-mi găsesc o compensație furând un alt somn, "pe zi", așa că ...
am citit "relatarea" Eliei Ghinescu.
apoi, "iritarea" lui Vasile Munteanu.
in fine, comentariile.
m-am decis să plec din București, să mă întâlnesc cu Virgil Diaconu, să mă lămuresc ce-i cu paharul său cu apă și cu furtunile astea stârnite altundeva ... pentru că în paharul lui Vasile, nu e apă, deși pe de lături stau mulți cu paiul în mână, iar când se face loc, fiecare își vâră paiul în paharul gol, încercând să stârnească furtună. din când în când își mai bagă paiul și Vasile, care, însă, uită să toarne lichidul esențial: un text, un poem, un volum, toată poetica lui Virgil Diaconu și, neapărat, un comentariu, o exemplificare, o exegeză, fie ea și subiectivă a lui Virgil, care să "pigmenteze" conținutul.



 =  erată: paharul "de", nu "cu" apă al lui Vasile
Adrian Firica
[14.Nov.05 13:55]
scuze,
e vorba de paharul "de" apă al lui Vasile, nicidecum de paharul "cu" apă, fie ea și chioară.
vă rog să nu dați curs iritărilor. vă implor!

 =  e "de" apă" nu-i "cu" apă - nimenea nu se adapă...
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 14:26]
Salut prezența (fie ea și matinală…) insolită a domnului Firică pe meleagurile noastre unde, probabil, în curând, se va intra fie cu viză de refugiat, fie cu ajutoare pentru sinistrați, și amintindu-mi eu că prietenia s-ar putea să nu fie decât o menajare reciprocă a intereselor și un schimb de servicii, pentru care, din poziția mea, nu mă plătește nimeni la bucată și nici salariu regulat nu pirmesc pentru asta, dar s-ar putea ca lumea, văzându-mă bodogănind prin agora să creadă că aș fi oarece dus de-acasa (fie și din bucurești ), ce mi-am zis?

„O, genii întristate care mor
În cerc barbar și fără sentiment, -
Prin asta ești celebră-n Orient,
O, țară plină, tristă de umor…”

 =  dacă...
Vasile Munteanu
[14.Nov.05 16:25]
... n-a deranjat pe nimeni inversiunea din strofa citată, înseamnă că nu-i nevoie să îmi cer scuze; recunosc, așa sunt eu, întâi, mă reped să scriu, ulterior, „mă reped” să verific; dar, deși unii nu vor să creadă, chiar știu ce scriu.

 =  si ce ma bucura
Anni- Lorei Mainka
[17.May.06 16:41]
este ca din greseala am aflat ca Diaconu mai e in viata, prieten din tinerete, da acu 30 de ani scria si asteptam inspiratia....eh, prafuit , nu pot sa cred ca asa a ajuns...dar trebuie sa va cred si pe unii si pe altii....ce m-ar interesa , este daca dl. Firica l-a intilnit si cum ii merge cu sanatatea ca daca mai e ,atunci mai e si poezie....multumesc de informatie pentru cei care nu se pot repezi la Pitesti...apoi cei care il stiu pe Soviany sa -i transmita toate cele bune de la almalo de pe site, ca fiecare intilnire din 5 in 7 ani a fost pentru mine o revelatie, si daca va intereseaza cititi-l pe Soviany si critica sa lit., MERITA....si dupa ce o mestecati bine va bucurati a fi contemporani cu ei, asa cum or fi , prafuiti ori nu , pe curind si la mai departe




To be able to add comments you must be browsing using the language this text uses.

Use the existing link (near text registration date), or choose the specific language and acces this text again.

Go back !