agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ I know what you're thinking, father
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-08-02 | [This text should be read in romana] |
Bănuiam că e o defecțiune la centrala termică...
Ieri dimineața, când am voit a-mi răcori pleoapele, lincezinde după sinucigașa paranghelie de cu seara, pe țeava din baie s-a scurs un arhanghel prelung, jenat de situație. Rotesc robinetul cu bulină roșie și abia apuc să-l închid înspăimântat, căci din țeava nichelată se ițește un scheletic braț de ermit. Hidroforul bolborosește Kirie Eleison , iar din calorifere se-aud dangăte solemne. De mistică emoție îmi arde gâtlejul. Mă reped în bucătărie și beau pe nerăsuflate o carafă cu îngeri. Mă duc să-l iau de gât pe administrator; la urma-urmei sunt cu taxele la zi...! Ies din bloc și mă opresc siderat: întreg cvartalul clipocește de imne și psalmi. La centrala termică ușa e larg deschisă. Intru furios, remarc în treacăt umbrele colorate aruncate de vitralii (ce gusturi ciudate au ăștia de la RAGCL...!) și dau să-njur fochista, muierea aia faină și-a dracu’...! Femeia șade pe o banchetă cu ochii-n pământ. Întoarce capul spre mine și, culmea, nu mă miră nimbul ce-i străjuiește chipul frumos. Ochii Ei mari, dureroși, nasc lacrimi cu muchii ascuțite ce-i sfâșie obrazul, lacrimi înspinate...Privirea aceea-nsângerată, nemiloasa blândețe... Mă prăbușesc în genunchi și O recunosc și O mărturisesc: și ne iartă nouă...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy